9.1.13

Lucky girl


Semuanya bermula dengan sebijik kek, dan akhirnya mood aku bertukar baik! Awesome! Yer..memang hanya dengan sekeping gambar kek diatas... Kak iati sangat suka kek tu, how i wish i can fulfill her dream... Nanti nak ajak En.B buat sama-sama lah...  

Today seharian aku baring di kamar, tak keluar kemana-mana, En.B ajak keluar tapi i said NO NO NO! Sebab mood tak ok, still merajuk'ing and bila gurl merajuk..dia takkan nak pandang muka bf dia kan...sebelum berlaku adengan dera mendera 18SG, so baik tak payah jumpa, but than keluar enjoy joli kataks with my beloved kakak-kakak lah yippi lala!!  Semuanya bermula bila aku menulis note-note emo di Facebook, segala need crying shoulder gelabah semua kebenda tu biasalah aku... and kebetulan kak iati pun tengah moody... and other kakak-kakak pulak lapar... so plan makan adalah therapy terbaik dikala ini, plus Kak fai live from UIA datang buat thesis correction..so, why taknak hangout kejap kan... owh i miss kak fai... hugs! <3 p="p">


Kadang-kadang, bila sedih atau emo..aku nasihatkan tak payah nak jumpa kekasih atau pakwe bagai. Sebab deorang ni not really helpful..beter jumpa kakak-kakak atau kawan perempuan. Watchout!! jangan jumpa lelaki...dun aver talk to guy when you sad atau tengah emo...nanti kaum-kaum tu akan amik kesempatan di dalam kesempitan, tu kata-kata En.B.. bila perempuan dalam kesempitan, lelaki SURE akan amik kesempatan.. tu berdasarkan pengalaman lar haha... nak ker? nak ker? I taknak oke... 

Bila jumpa kakak-kakak, hati some how rase tenang jer... rase seronok tertawa, buat joke bodoh, and gossip'ing opkoz.. and tanya perkembangan-perkembangan itu ini.. seronok ok, aku dah la takda kakak, takda abang, ada adik tapi dah jadi laki orang...takda kekasih gelap semua takda-takda.. so pada siapa nak ku sandarkan percaya kalau bukan kakak-kakak... ehem, En.B pun ada tapi pakwe kite lite-lite lah.. kene behave attitude bila dengan pakwe, tapi dengan makwe-makwe kita ALL OUT ! Gittew.


Ini kak faifai, dah jadi pensyarah di UIA ... dah berjaya and menjadi idolaku selamanya, sayang gambar muka takda sebab terlindung dengan camera.. dia sangat happy go lucky, adorable and positive.. sentiasa memberi nasihat bernas and membimbing aku ke arah kebaikkan..alhamdulillah....


Ni semua pun bakal-bakal pensyarah, let me introduce sorang-sorang... kak Yaya which is kakak kak iati pun pensyarah usm, kak iati pun bakal pensyarah after settled her PhD diz year.. Kak Naddy pun... Linda pun tengah PhD and aku adalah satu-satunya yang takkan sambung PhD pasti, kalau aku sambung maka pakwe aku akan risau duit hantaran naik lagi... huahua....maka lambat lagi aku kawen hahah! ok gurau gurau gurauuu....

Aku sangat bersyukur, aku ada kakak-kakak yang selalu bagi nasihat baik-baik and membimbing aku. Kalau aku lambat solat..maka telinga akan rasa nak bernanah kene ceramah.. ceramah ok lagi, kalau jerit tepi telinga adalah takleh blah rasa nak continue dengan zikir sekali solat sunat segala...huehue... Kalau aku ada masalah dengan pakwe pun aku mengadu dengan they all, so pakwe aku adalah kne behave dengan kakak-kakak aku yang selalu buat muka garang bila ketemu... sian my En.B.  Kadang-kadang, kalau aku tak boleh uk ukk pun aku bagitau kakak-kakak aku... penat juga deorang layan tapi aku suka jer tengok muka-muka stress deorang time terpaksa melayan kerenah aku... hugs!!

Aku berdoa, persahabatan persaudaraan kami akan kekal hingga selama-lamanya, hopefully aku takkan melupakan mereka sampai bila-bila.. semoga tuhan memberkati hubungan kami semua, kerana kakak-kakak aku semuanya baik-baik dan tak pernah tinggal solat, which is buat aku kagum sebab aku is liat gila subhanallah tak leh istiqamah lansung.. +_=' They all selalu buat kebaikkan and yang penting punyai  hati yang ikhlas and penuh dengan kasih-sayang... im such a lucky gurl in this world alhamdulillah...

Ok done ! Sengaja nak catat kenangan malam ni...gudnite semua!

** Gudnite my sweetie pie 





No comments: