5.1.13

Teman pengganti !


Tiba-tiba rasa nak letak gambar kawen member aku si Azreen Yakuza, selamat pengantin baru noh... Anyway...hari ni hari business aku, maka tak ke mana-mana instead of kedai sahaja...menyiapkan order sebakul dengan my beloved uncle and auntie and kazens, hopefully someone akan buat suprise dengan kehadiran tak diduga dengan sate di tengan, weh berangan siot.... Kadang-kadang, rasa nak give up dengan business renyah ni...jenuh pitam mata-mata pecah jemari-jemari.. Tapi cannot sebab i sayang business i macam i sayang diri i sendiri.. sayang ke?

Anyway! aku stress. Terimalah ke stress'an aku ini. 1st, sebab stress manusia yang menyibuk hal aku, kedua stress sebab manusia yang menyibuk hal ex aku. Herlo....iols tak ska! Haa..see, betapa ramai manusia tiba-tiba akan call aku bagi info 1, info 2, info 3..info 4... lama-lama banyak la info tak penting yang menempek di kepala aku disaat aku memerlukan info yang sejuta kali lebih penting untuk pelajaran haku..kerja aku.. ~__~'

FYI..yes! saya dah breakup 8 bulan lalu...., dah ada teman pengganti dah pun secepatnya alhamdulillah, takdela sempat nak merana atau frust menonggeng-nongggeng menyalahi takdir bagai. I take it as..ketentuan illahi....thankyu Allah..loveyou so much! Please doakan jodoh kami..

FYI..ex i pun dah ada teman pengganti which is make me feel sooo fuh!Alhamdulillah life must go on babeh...stop cryin and start smiling...im hapy for you seriously...  But i is tak nak kutuk-kutuk lover orang like u do ops! Congrats! she must be 10 thousand better than me, and i believed in destiny...auchahh... please doakan jodoh mereka too..

FYI lagi...please stop kait-kaitkan i dengan dia..i dengan dia..i dengan dia... sure, dia pasti stress ber'exkan blogger gampang macam i yang ada informatin board di maya ni, semua boleh update semua boleh tahu semua boleh view... so, pity him as well.... stop kaitkan dia dengan aku and bagi peluang orang lain meneruskan hidup sendiri boleh? Pity his gf too...pity my current En.B too.... see, betapa banyak orang harus dikesiankan?  Faham tak..

Takdir kita dah tertulis, sejak di loh mahfuz.. 8 juta tahun sebelum terbentuknya langit dan bumi.. Nasib setiap insan dah di rencanakan illahi, kita boleh mengubah qada' tapi qadarnya masih di tangan Rabbul izzati. Jadi manusia...harus menjalani setiap ketentuan dengan yang terbaik sekali.. Ngerti kamu?

Dalam hal aku, aku akui pernah tersungkur dulu... bahana facebook, gambar masa couple beribu.. tak termasuk yang di tag.. yang di edit, yang senonoh yang tak berapa senonoh... menurut darah muda, menurut hawa nafsu dunia.... kemudian, bila yang direncana, yang di yakini akan menjadi...yang pasti akan berakhir dengan somethin..akhirnya tidak jadi. Tidak linear dengan yang di aimkan diri... semua yang berlaku MEMAKAN diri... masa tu, nak sesal pun tak guna, nak undur pun tak boleh dah... masing-masing hanya perlu teruskan hidup dengan lebih matang lagi... seperti yang sedang aku lalui saat ini, sumpah aku tak kental mana pun sebenarnya....so tak payah nk inbox cakap aku so strong, adored you blabla hii

Terima kasih kepada teman pengganti, terima kasih atas kehadiran baru disisi masing-masing kami. Meneruskan percintaan dengan manusia pnya masa silam yang panjang bukan mudah, teria kasih En.B kerna menerima aku adanya aku...cuba memahami aku, mengkaji perilaku aku sentiasa...walaupun kadang-kadang aku rasa serabut, tapi saat terpandang wajahnya... nak cepuk pun tak sanggup. Yeker tak sanggup?

Okeh, customer dah wassap-wassap me... dan calling-calling me.. tak sanggup nak angkat, rimas ok..sungguh tak boleh nak tengok ai berulaq sat. Makanya ayuh bersiap ke kedai sana... hari ni hari yang panjang, harap semuanya sempurna dan gembira....

Ingat! Manusia tak boleh hidup sendirian..kalau tak ada kawan, kne ada keluaraga..kalau tak ada keuarga  tak ada kawan, at least  kena ada teman.... yang penting, ada tuhan :)

Assalamualaikum...tak jawab dosa, jawab ..cinta! 



No comments: