30.11.12

Tips Kecantikkan!


''..oh baby..baby...ku yakin engkau cantik! Ku percaya kau baik! ku yakin pasti ada lelaki yang tertarik..lallaa...''

''..engkau memang cantik..memang tidak padan dan tidak sepadan...'aku orang kampong~''

''..cantik! param..pam pam...hai cantik jelingan matamu mempersona...''

''..Rasai kehangatanku, cantik seperti ku....!!''

Ohww....soo banyak lagu memuji wanita cantik! Yes aku cantik kau cantik semua cantik...kalau rasa tak cantik, try pandang dengan hati kecantikkan tu pasti bersembunyi...kerna apa? Kerna cantik itu untuk yang paling layak dilihat jer... wah gitu!

Kalau tengok orang yang nampak sekali imbas tak berapa nak lawa, kalau tak berapa nak menggoda...aku akan renung lama-lama.. aku akan cari kecantikan dia dimana.. haaa.a..tula kerja aku, dan bila aku dapat jumpa ciri kecantikkan tu pada orang tersebut... aku akan menikmatinya dan mengagumi kebesaranNya... sungguh!!! Sebenarnya mereka lebih cantik dari kau noks!

TATAPI! Kalau yang cantik memang nampak jelas sangat lawa howt and mentop... memang aku pandang jer...cuci mata and aku akan renung-renung sampai aku jumpa part yang tak berapa cantik pada orang cantik tersebut.. Baru aku puas hati kih..kih.... haaa..adakah aku gila weh?

Alhamdulillah...alhamdulillah....manusia diciptakan sempurna semuanya, tuhan maha sempurna dan menyempurnakan jangan lupa na..... kalau tak sempurna dalam, ada luar yang elok..kalau luar ok, dalam tu maybe kurang...ntah la, adil saksama pokoknya.... haruslah syukur yeah!! Tapi selalunya yang buat orang tak nampak cantik tu, diri kita sendiri larh.... nak touch up ciptaan tuhan.. mata hitam nak mata purple... celak hitam nak tukar biru..ops terasa ai!

Aku? Apasal untro panjang sangat nie....aku sebenarnya tengah remove gambar-gambar aku dalam media sosial dan blog dan seumpama denganya... kalau dulu aku rasa aku cantik, aku rasa aku minah korea wannabe yang berdarah melayu tak reti cakap inggeris...aku rasa aku style and unik.. *tampar muka sendiri aku rasa nak semua tengok aku cantik and suka aku cantik... tapi sekarang takmo larh... tiba-tiba rasa malu..... :'(

Malu la...orang tenung-tenung, namo lah nak cantik-cantik... segan sangat..tapi minat aku terhadap amik gambar memang takkan berubah la, takes time..hope album webcam dalam laptop ni dapat kurangkan jumlah gambo camwhore aku insyallah..... punya lah suka melaram!! Adoi.

Aku tetap akan berhiasa...tetap dihatiku! Tapi berpada-pada...
Uols...jangan lupa berhias juga, jangan aku jumpe tepi jalan kang busuk comot dan tak berseri kusam belacan naaaa.....jangan salahkan aku korang tak cantik nanti, takdak pakwe kang tak tau laaa..ops!

Ok bye, dah penat study tadi...so saja nak bebel, now aku nak kemas bag, lari ke surau attend meeting keusahawanan USM at 5pm and......ntah?

Salam and appy friday uols!!
Jangan lupa kerat kuku ari ni namo panjang-panjang..buruk dan TAK CANTIK!


1 comment:

Unknown said...

thanks bg tip.....