10.4.10

Sayang semuanya!

Kadang-kadang...pertemuan yang terlalu indahlah penyebab kepada perpisahan yang penuh resah, dan kadang-kadang seperti ingin aku pergi jauh dari saat-saat indah..manis....semata-mata untuk aku hindarkan air mata ini menitis meraungi....
Kenangan bersama mereka akan sukar aku lupakan....
Terima kasih teman-teman....
Terima kasih tuan guru...
Terima kasih semua....
Tanpa kalian aku tak punya apa-apa...
Tanpa kalian aku ini siapa..
Maafkan kenakalan aku...
Ampuni segala silap aku...
Kerna hati ini tak mampu dipisahkan dengan sikap buruk yang berbekas...
Jiwa ini tak mampu lekang dengan perasaan cela yang membungkam...
Dari senyuman ingin sekali aku hulurkan kemaafan...
Namun memandang kornea kalian sudah cukup mambuatkan aku keruntuhan perasaan....
Dari hilaian tawa pingin aku umpil kemesraan...
Namun waktu dan ketika nyata menghalang kesempatan....
Bencilah diri ini andai lafaz maaf tak pernah memuaskan ...
Hinalah diri ini jika tangisan pun tak mampu meleraikan persengketaan...
Aku disini selalu inginkan pelukkan...
Pelukkan persahabatan..
Pelukkan hangatnya kasih sayang...
Pelukan mesranya sebuah perhubungan....
Terima kasih kerna menghiasi saat-saat lapang ku...
Terima kasih menemani perjuangan ku...
Moga wajah kalian akan selalu melewati malam ku..
Menemani mimpi aku...
Lumrah....
Begitu sukar untuk melanggar lumrah alam.....
Manusia bertemu dan pasti berpisah...
Manusia ditemukan untuk dipisahkan....
Manusia dipisahkan untuk mencipta pertemuan....

No comments: