5.3.10

Berdosa Besar kata Tuan Haji~

Aku akan mampu berkarya pabila aku dalam tahap tekanan yang tinggi....dan selain dari meluahkan rasa amarah kepada perbuatan dan percakapan...melukis membuat aku menjadi tenang dan tenteram..... Hasil lukisan diatas bukanlah dilukis atas kemarahan terhadap pihak tersebut kerana kalau aku melukis sebab marahkan mereka...aku akan lukis mereka itu dalam keadaan bertanduk...atau mungkin bogel...hahaha ohh lupa nak bagitahu, mereka ini semuanya coursemate aku.........gambar dilakar semasa sesi perbentangan kumpulan subjek Seminar dan aku berasa sedikit ting tong ketika itu, dari aku tidur..baik aku conteng!!
Di suatu pagi yang hening dan entah mengapa aku bangun awal dan tidak lewat untuk menghadiri kuliah jam8.. Aku tahu, dan kawan-kawan sekotak aku pun tahu kami akan menerima satu malapetaka hari ini...tapi berani kerana benar, kami datang untuk menghadapi semua tu...
Dan hasilnya, memang kami sekotak telah diherdik dan dicaci hina dan dijatuhkan air muka kepada seluruh kelas...Pensyarah, seperti yang telah dijanjikan sehari sebelumnya, memang telah membuat salinan news laporan khas kotak kami kepada seluruh kelas..dan di maki hamun setiap perenggan dan perkataan yang kami tulis....bak kata pepatah...tiada yang indah selain yang buruk-buruk dan salah-salah belaka....Tsk..Tsk..
"...beruk pun tahu nak tulis berita elaok--elok..."
''...nampak sangatlah tak pernah baca akhbar..tulis macam $!$#$&%&^%..."
"...inilah masalahnya bile buat kerja sambil lewa...sambil main handphone, sambil menyembang...buka Facebook....." ( sumpah menipu, kami tak on9 pun mase buat tu kakkaa... )
Aku tertekan macam nak mati, sedih pun ader....ni la padahnya kalau terlalu nak BUAT BEST! Kami sekotak memang saje nak buat extra sebab nakkan kelainan la konon....hampehhh~
"....tU lah kau! orang buat 1 laporan khas jer....ko nak buat 2 laporan khas..konon dasyat la...konon rajin la kan....hamik kau!!! ....."
Dan sampai sekarang aku masih tak faham mengapa kami dimarah tanpa sebab....sesalah-salahnya penulisan kami, masih ade yang salah lebih dari kami..cewah ayat taknak kalah beb! Dan yang membuat kami kecewa lagi is.....ade dua story yang di edarkan kepada kelas untuk di gelakkan, mase story kami..tuan haji dengan selamba menunding jari ke arah kotak kekotak kami...dan bila turn another story tu...takde siapa tahu pun siapakah gerangan penulisnya.....bile keluar kelas, aku terus jumpe tuan haji dan cakap :
..." tuan aji, sampai hati...story kami tuan aji tunjuk kat muka kami...semua tahu tu story kami.... Tapi story lagi satu tu, tuan haji tak tunjuk pun sapa....tak adil! "...
Hahaha...memang selamba aku melepaskan kemarahan ituw...dan tuan haji hanya membisu..
OK, itulah antara sebab-sebab aku merasa sedih..marah dan kecewa...jadi aku pun melukis...melukis..melukis....dan itu amat menenangkan....
Yang paling dasyat is stetmen ini :
Tuan Haji : Kalau saya ni mati esok ka lusa ka....kamu..kamu...kamu ni berdosa besar!!!!
tSK..TSK...berdosa besar betul kami kepada dia...
=_=''

No comments: