24.1.10

Syair Malam


'' Malam yang tenang tanpa hembusan nafas dari sesiapa selain aku kala ini. Mengenangkan hari-hari yang di lalui semudah daun kering yang gugur lalu dihembus angin. Terbang...hilang....
Apakah hati belum bersedia untuk memulakan noktah pertama untuk meraih garisan yang kekal selamanya? Terimalah hakikat Youjie...masa tak pernah menunggu kau.. !!
Lantaran kekacauan jiwa dan ketidak tenangan hati, saban malam sukar mata aku pejamkan. Mengapa begini terjadi sedangkan setelah lama di bumi ini..lena ku bisa panjang dan mampu nyaman...
Dan dek kerana menyalahkan tugasan yang membeban, apakah aku lansung wajar menghilang dalam kelam malam semata-mata mahukan ketenangan yang sekadar buat-buatan.....
Burung berkicau selalu aku rindukan...
Tawa si kanak-kanak amat aku terujakan...
Tangis si bayi...selalu menyentuh di perasaan...
Sendu titisan hujan.....selalu saat itu aku inginkan...
Mimpi indah kala malam, seolah satu harapan...
Aku ingin terbang....dan melangkah awan... "
Selamat malam sayang...selamat malam pujaan....
Hadirkanlah cinta....mengubat titis-titis kedukaan............

No comments: