23.6.14

Bye bye 1st trimister ^_^

     1ST TRIMISTER dah berakhir, leganya rasa dihati.. maka sakit-sakit belakang dah kurang. TAKDELAKURANGSANGATPUN tapi kira ok lah boleh buat banyak kerja balik dah. Mual hanya sekiranya aku duduk dalam kereta, perut berangin masih seperti biasa, selera tak ada masih sama...size badan pun sama.... size perut juz ada congek sikittttt aje.... aih, kekadang tak sabar tengok dia membulat....felling2 gitew.. Tapi dah mula sindrom nak muntah kalau makan banyak...tapi so far belum termuntah lagi...  inilah rintangan seorang ibu yang mengandung rupanya, insaf.

Sekarang ni, aku kuat emo. Taktaw pasepa...kena marah sikit aku dah menangis di dalam hati...dalam hati takleh tahan tu haha... kemudian aku try la pujuk hati, 'ko tu ngandung tak payah nak emo sangat...buruk! ko tu emo tak tentu arah tu sebab ko gandung bukan apa pun..' memacam laaaarr..lepas rasa ok, terus rasa kelakar emo sensorang.. Tapi apa kesah, aku emos sensorang tak nyusahkan sesapa kan kan kanzz...

Tapi, actually aku tengah emo la jugaks... huks!
Aku cam rasa, dah tua..apa pun tak ada... waaaa...apa pun takda weiz apa pun takda.. lepas tu, dah tua..tapi tak ada pengalaman macam orang lain...merantau ? jauhhh benorrr...bekerja pun idok...pengalaman bercinta meriah la, bullshit gile rasa.... apa yang aku buat dalam hidup, dah turn 27 baru nak start hidup di alam nyata..baru planning2 beli itu ini..baru planning kerja itu ini... aish aish...bukan tak bersyukur, juz rasa sedikit loser haha... 

Well...kadang-kadang, aku sangatlah sedar akan dugaan-dugaan yang sedang menimpa aku ini adalah satu kifarah dariNya yang amatlah menyayangi aku. Aku juga lebih dari faham yang setiap dugaan hanya hadir kepada insan yang mampu dan yang Dia kasihkan... aku sewajarnya bersyukur.... aku telah memiliki dan dimiliki, aku bakal memiliki zuriat sendiri juga yang aku idam dari dulu lagi... aku bakal menjadi ibu kepada seorang khalifah...dan tugas aku sekarang ialah menjadi sebaik-baik insan.

#comfirmkenabahancakapcamgini

Saat ini, aku selalu mencuba menjadi sebaik-baik isteri.. walaupun aku seorang isteri yang selalu failed. Bab cuai...cuai..bab masak tak berapa nak teror, bab mengemas failed..bab menguruskan itu ini..haha failed!! Asyiklah terasa gagal....tapi takpa, aku akan terus cuba lagi...akan sentiasa mencuba menjadi isteri terbaik dan ibu terbilang cewah, dan aku harap aku tak alah sangat.. +__+' aku selalu doa badan kuat menguruskan semua urusan rumahtangga...tolong la...tolong la badan jangan selalu penat dan tercungap-cungap... +___+'

Ok sampai disini nak luahkan, aku youjie yang dulu bukanlah yang sekarang..
Dulu mengada-ngada dan manja segala..sekarang dah matang dan berpijak di dunia nyata..

^_^ Peace~


Kutta Lagoon Bali

No comments: