28.4.11

Mengayam kata-kata..

Masih belum terlambat kalau aku nak wish good morning rasanya, bilamasa insan lain dah menjengah menu lunch, nak makan ape tu..? makan yang sihat-sihat ok! Hargai tubuh badan yang tuhan bagi.. manfaatkan ke jalan yang diredhai..

Peace..!!

Hari ni tak masuk office sebab takder kerja nak dibuat, tapi esok rasanya harus ke bangunan C10 tu nak buat editing untuk video businez aku.. Bila la duit nak cukup beli MacPro... harus kerja keras dengan gaji tak semenggah tu.. Syukrillah.. Erk, sape nak offer kerja meh la meh la.. ahahaa... dasar pompuan tak pernah hantar resume... sapa nak kasi kau kerja haaa!!

** Pernah hantar satu resume and pernah dapat kerja disitu tapi lastly lari before 1st day sebab gaji ceputett... gile demand. ( harus demand! )

Lagi 4 bulan aku harus menapak.. sebelum bergelar student semula, pheww... dalam hati ada rama-rama menggeletek riang, tapi jauh di sudut sanubari... dah malas berjuang.. Tapi kalau dilihat di situasi ni... :

Orang : Jadi you nak MC so tak perlu ke kuliah hari ni and rest di bilik?

Aku : Owh...saya bukan student saya staf...

Orang : Hah? how old are you then?

AKu : 24.. heee..

Orang : You taknak sambung belajar ker?

Aku : Ya..ya... i'll future my study bla..bla..diz september..bla..

Orang : Ok good! bleblabllell....

Hehee...dialog masa jumpa doc. semalam. Tapi kan apasal orang tak puas hati kalau aku kata aku dah bekerja and berumur 24?? Banyak da jumpa macam tu... penin~ Macamana agaknya kalau aku cakap..

Aku : Saya staf disini and ade business sendiri blablaa...freelance buat iklan bodo-bodo ahaha...

Kalau macam tu? Nak sumbat sekali paksaan untuk lanjut pelajaran? Cukup masa tak youjie ooi...muahaha... tamak tak tamak tak??

Ok, jadi...dikesempatan 4 bulan ni.. aku nak berbisnez secara gerila.. boleh kalau nak tengok aku jual apa disini KEDAI YOUJIE. Maaf terpromot tanpa niat.. Sinilah lubuk dimana aku meluahkan perasaan dalaman yang tak terluah.. Orang cakap, minah jiwang macam aku nih macam 'mat bunga' la... suka indah-indah... suka main-main perasaan... dan suka 'memainkan perasaan' too...!! Ahaha...ader tak?

Jadi...aku buat benda handmade memandangkan tangan aku ni macam ada jiwa..sentuh sahaja benda mesti jadi sesuatu and aku suka dengan semua hasil kerja aku.. ( masuk bakul angkat sendiri nampak! ) and yang paling penting..secara tak sedar aku sebenarnya sukakan dunia perniagaan and melayan customer secara online... Maybe aku tak suka bertemu orang sangat di alam nyata, sebab malu tak bertempat plus perasan kalau orang dok tengok - tengok aku.. (MUNTAH) So, di maya...di FB,E-mail memang aku layan dengan baik....

insyallah...

Ape yang penting? KEPUASAN.. kepuasan dapat menyediakan perkhidmatan kepada orang ramai.. semua barang perniagaan aku tu 100% tangan aku buat sendiri okee... and 1 thinbg! kita memang akan puas kalau kita dapat memuaskan orang terutamanya pelanggan kita yeay~

Jadi, doakan aku kuat menempuh hari mendatang... kadang-kadang orang fikir aku ni sampai bila nak jual bunga.. ahhaa...lucu gak, ader yang cakap sampai bila nak duduk penang, ajak ke KL... lubuk pekerjaan terutamanya student media macam kami.. Kadang-kadang teringin nak jadi itu jadi ini..biasalah nafsu.. Tapi, timbang sana timbang sini... kita bersyukur dengan rezeki setakat ini.. dan kita harus gembira sakali kerana kita melakukan perkara yang kita suka... itu paling penting..... kan..kan...

Bak kata orang, rezeki dimana-mana... And untuk mencapai matlamat dalam hidup kita harus bersedia untuk bekorban... Dan aku percaya itu..dan sedang melakukan itu. ^_^ Percayakan aku tak?? Thee..hee....

oK...macam dah terlalu 'overdo' untuk entry ni..camnilah aku kalau dah sembang takleh stop...tapi kalau diam tu memang diammm jer... hee..malu-malu kucing konon!

Papai..hav a great day!

Lapaa....nak makan and makan ubat...nak jenguk kedai youjie...

Nak tu nak ni nak tuu... ^___^'

No comments: