29.8.10

Selamat berbuka.

Siapa bilang kuih cara nih hanya boleh bewarna kuning atau hijau? Letak pewarna pink...maka pink lah dia... Hari ni berbuka sekadar-sekadar sahaja...tapi daging black paper terbaik pembuka selera... Ya...yaa...DIY!
http://www.emocutez.com
Ok nak tuka slanga indonesia....
Lama benar gue nggak ngeblog, udah hari-hari aktivitinya pulang rumah dan justeru tidur terus..sore keesokkan pula bangun dari lena dan lansung ke kamar mandi dan kantor..kemudia terus pulang jam 6 dan ke kamarnya teman-teman di usm, ya iya bukan nggak mahu pulang terus tapi harus nungguin pacarnya dari kantornya dia... Nggak punya mobil makanya hidup penuh penantian...
http://www.emocutez.com
Minggu lepas, gue menghadiri sesi temuduga untuk position 'TV Journalist' milik satu station bahagian utara. Ya benar penasaran kok mahu nemui Patrick Thong yang meneleponin gue... Tapi, argh...biarin aja segalanya tersimpan di kotak memori tentang mengapa gue menolak tawaranya itu.. Bukan memilih pekerjaan kok, tapi rasanya nggak salah memilih yang terbaik untuk diri sendiri kan...haihz...
Fresh graduate gajinya hanya tak lebih 1.4k?? Basicnya hanya beberapa ribu rupiah kok...ya iya, kalau di ringgit malaysiakan, tak lebih RM800....ops! Dan paling merepotkan bila harus memiliki mobilnya sendiri buat cari-cari berita untuk dilaporkan.....
http://www.emocutez.com
Lalu harus gimana.....
http://www.emocutez.com

1 comment:

cik S said...

jadi sebenarnya kamu terima atau tidak kerja itu?