22.5.10

Tangisan Hujan..

Terlalu rindu..
Akan renyai yang menghentak keras lena ku..
Kepada titisan yang mencairkan ego ku..
Terhadap dingin yang memeluk tubuh..
Dan irama melankolia yang kedengaran di kalbu...
Aku terkedu....

Ingin aku rayukan kasih sayang..
Memohon pujukkan mesra..
Rayuan manja...
Buat belaian jiwa...

Ingin selalu menatapnya,
tapi tak jelas...
Ingin sering menyentuhnya,
namun tak nyata..
Ingin sekadar memujanya,
hakikatnya ia jauh di atas sana....
Angkasaraya....

Mengapa aku terjaga dan kau tiada..
Mengapa aku hadir dan kau menghindar...
Mengapa kehadiran itu,
hanya wujud dalam ketidaksedaran ku...
Itu yang ku kira cinta nan satu..

Cinta aku pada dia...
Cinta aku pada mereka...
Cinta ini terhadap penciptanya....



http://emo.huhiho.com

* Kala ini .....tiada yang sesepi hati ini.

No comments: