3.12.09

Pengorbanan itu indah..

Hai tawan-tawan...nama saye Icha...pagi ni Cha take over lappy tatak Youjie yang tengah berdengkur di tatil belakang tu....Cha bukan tak ater lappy tapi lappy Cha yang kaler pink tu leh tekan-tekan ABC dengan 123 JEH...tak best ahh~
Syhh...akak tengah mengeliat...cepat lari jauh-jauh~
Pagi ni Cha nak citer fasal citer yang tatak Youjie semalam sebelum kami tido...mase semalam kan tatak citer fasal Mamar dan Lantai...ee...bosan arr..takde citer pari-pari atau princess kan....tapi takpe..layan jelah tau....tatak citer camnie kat Cha~
Di lobi sebuah muzium yang berlantaikan mamar cantik, kelihatan sebuah patung yang begitu indah dan halus ukiranya. Patung itu juga di buat dari marmar. Para pengunjung yang datang dari seluruh dunie memuji-muji ukiran patung itu lalu, pada malam harinya..berkata lah lantai kepada patung itu..
Patung Marmar : Sahabat ku..masih kah kau ingat yang kita berasal dari gunung yang sama dulu?
Lantai : Ya...ingat sebab tu aku berasa tidak adil . Kita dilahirkan dari gunung yang sama tapi kita mendapat layanan yang berbeza..!
Patung Marmar : Kalau macam tu...masih kah kau ingat saat seorang pengukir datang untuk
mengukir diri kamu? Lalu kamu menolak kerana tidak mahu disakiti oleh alatan-alatan yang digunakanya?
Lantai : Ya..aku ingat lagi tapi aku aku tak sukakan lelaki itu, die menikam..mengetuk...dan memecahkan belakangbadan aku...sungguh menyakitkan...
Patung Marmar : Betul..sebab itulah dia tak dapat mengukir kamu...
Lantai : Jadi?
Patung Marmar : Jadi..apabila pengukir itu kecewa dengan kamu dan mula mengukir diriku, aku tahu bahawa aku akan menjadi sesuatu yang berbeza apabila kerjanya selesai kelak. Jadi, aku relakan diriku untuk diperlakukan apa saja olehnya, sekalipun seluruh badan aku berasasakit sekali. Sahabatku....kite perlu berkorban untuk mendapatkan sesuatu. Oleh kerana kamu mengambil keputusanuntuk berhenti sekerat jalan, jadi kamu janganlah sekali-kali menyalahkan sesiapa yang memijak kakinya di atas tubuh kamu itu....

http://emo.huhiho.com

Tatak kite kate..nak dapatkan sesuatu bukan senang..Cha taknak lah jadi macam batu lantai tu....Cha nak jadi macam patung yang sanggup tahan sakit untuk bersenang lenang akhirnya....
Tapi Cha taknak jadi batu..Cha nak jadi Aieysha Akila yang berjaye!!! Masuk 'U' macam tatak!!
http://emo.huhiho.com
Yippi!!!!! Hav a nice day dari tatak Youjie and Cha...syhhh~~~

No comments: