9.1.14

Hiv positif?

Haiii..manusiaaaa...
Aku anak jinnn..
Aku mahu makan darahhhh..

Hehee..hihiihii....

Dalam gelap, hati tak senang selagi tak update benda yang aku buat di 8.1.204. Dah say goodnite luvyu muwah muwah assalam segala pada si dia... Tapi mata klipok-klipok...

Hari ini dalam sejarah, aku ambil darah 1 tube. Siyezli....tak pernah buat benda ni..abis kuat pun setitik ketutt kat hujung jari ja..tu pun nak bercucuran air mata tahan takut. Tahan takut tau, bukan tahan sakit..kihkih..  Tpi sebab procedur... Ku tahan jua jebat!!! Procedur nak berkahwin. Ha gituuu...

Setelah mengambil segala borang di pejabat agama, kami harus menjalani ujian Hiv . Kalau negatif alhamdulillah..kalau positif kau fikir sendiri. Pihak mana pun takkan menghalang sekiranya pasangan yang memiliki hiv positif berkhwin. Seeloknya tidak, kesian baby nanti...

Seharian aku menghabiskan masa di hospital. Tapi takpa...bak kata kak iati, enjoy the moment bridezella... Bridezella so sounds Gozzila haha.. Sepanjang di sepotal, sempat juga aku dan dia gaduh damai gadoh damai... Penat hoccay tau tak penatttt..

Masa turn aku, rasa nak luruh jantung. Rasa nak rebah tapi motivasi aku kuat... Ingat dalam otak 'nak kawen nak kawen' pandang muka si tunangan dok buat lawak antarabangsa depan pintu. Seram bertukar geram.. Sempat membahan aku dan dalam kegeraman...proses pun selesai. Tobat lahum..aku tak pandang pun nurse tu, taktengok pun bila jarum dimasukkan bila jarum dikeluarkan. Yang aku ingat, lama.....sebab darah aku slow...setitik2 kot... Jenuh gak menunggunye.. 

Turn si tunang, memang laju dan sekejap gila. Darah memancut2 agaknya... Dah la penuhhh tube.. Aku punya 1/3 tube dia penuh...tak adil ka apa.

Selesai ambil darah, kne isi borang dan itu ini itu ini... Check denyutan jantung, tinggi berat dan segalanya...sekali lagi comfirmation, tekanan darah aku terlalu rendah.. =_=' dan si dia...tekanan tinggi melampau-lampau... 

" kamu la nih, darah saya naik.."

Amboi-amboi sedap mulut, aku peratiii jer dia...tunggu masa nak belasah.

Gedebuk-gedebab..dah selesai semua, aku dan si dia HIV Negative alhamdulillah....
Esok atau lusa boleh submit borang nikah ke pejabat agama. 



Ok dah mamai, gudnite. Aku merepek ka apa taktahu, layankan jelah...papai

No comments: