21.10.13

Isnin mulia, isnin baraqah..


Hari isnin, hari baraqah..
Hari isnin, hari kelahiran Rasulullah...
Hari isnin harus meriah...

Ayuh... lupakan problema, hidup terlalu indah untuk dipersiakan dengan kesedihan. Terlalu cantik untuk disimbahkan dengan kehodohan... Terlalu nyaman untuk dicemarkan dengan asap pekat.. Terlalu suci untuk dinodakan dengan keledak dosa...
Terlalu suci..untuk dipalitkan dengan kemungkaran debu neraka...

Disini, aku ingin memohon kemaafan disela ucapan kasih sayang....

Terima kasih, 
...kepada yang sentiasa mengintai seorang aku.
Kasih kalian, hanya Dia membalasnya.
Terima kasih,
...kepada jiwa-jiwa yang terus mencintai aku,
maafkan hati...cinta ini milik Allah nan satu..
Terima kasih,
...kepada sang arjuna yang selalu memikirkan aku,
maafkan diri...diri ini bakal dimiliki. 

Izinkan aku, bahagia bersama belahan jiwa takdiran yang Esa. 

Kepada diri sendiri, ingin ku titip kekuatan diri.. Menongkah arus dunia tanpa menoleh lagi. Melawan dugaan mendatang tidak bertepi. Menilai kaca permata dalam simbahan cahaya...

Memilih kejalanNya, yang tidak pernah serong ..
Memilih kekuatanNya untuk menumpang tenaga...
Memilih kasih sayangNya untuk aku sandarkan....
Memilih keredhanNya untuk aku tetap beriman..
Memilih kecintaanNya untuk aku tetap damai di hati nan rawan.

Sesungguhnya,
Hidup dan matiku hanya padaMu....
Maka, aku akan sentiasa menyembahMu,
Allah yang satu..... 


1 comment:

Tengkubutang said...

Haiiiii..Cakkk!!
done follow sini no. 401
sudilah kiranya follow me back yea..
he2.. salam kenal.. keep in touch yea..=)

http://tengkubutang.blogspot.com/

dan my 2nd blog
http://kucenkucenbelog.blogspot.com/